Αφυδάτωση / Dehydration


Η αφυδάτωση συμβαίνει όταν το σώμα σας χάνει περισσότερα υγρά από ό, τι λάβει.

Όταν η κανονική περιεκτικότητα σε νερό του σώματός σας μειώνεται, αυτό ανατρέπει την ισορροπία των μετάλλων (άλατα και ζάχαρη) στο σώμα σας, η οποία επηρεάζει τον τρόπο που λειτουργεί.

Το νερό αποτελεί πάνω από τα δύο τρίτα του υγιούς ανθρώπινου σώματος. Λιπαίνει τις αρθρώσεις και τα μάτια, βοηθά την πέψη, ξεπλένει τις απόβλητα και τις τοξίνες, και διατηρεί το δέρμα υγιές.


Μερικά από τα πρώτα προειδοποιητικά σημάδια της αφυδάτωσης περιλαμβάνουν:

  • αίσθημα  δίψας και ζαλάδα
  • ένα  ξηρό στόμα
  • κούραση
  • που έχουν σκούρο χρώμα, έντονο άρωμα ούρα
  • ούρηση λιγότερο συχνά απ 'ότι συνήθως


Ένα μωρό μπορεί να αφυδατωθούν, εάν:

  • έχουν μια βυθισμένη μαλακό σημείο (κρανίου) στο κεφάλι τους
  • έχουν λίγες ή καθόλου δάκρυα όταν κλαίει
  • έχουν λιγότερες υγρές πάνες
  • είναι υπνηλία

Το σώμα επηρεάζεται ακόμα και όταν χάνετε μια μικρή ποσότητα υγρού.

 

Τι προκαλεί αφυδάτωση;

Η αφυδάτωση προκαλείται συνήθως από δεν πίνετε αρκετά υγρά για να αντικαταστήσει αυτό που χάνουμε. Το κλίμα, η ποσότητα της σωματικής άσκησης που κάνετε (ιδιαίτερα σε ζεστό καιρό) και τη διατροφή σας μπορεί να συμβάλει στην αφυδάτωση.

Μπορείτε, επίσης, να γίνει αφυδατωμένο ως αποτέλεσμα μιας ασθένειας, όπως επίμονος έμετος και διάρροια, ή εφίδρωση από τον πυρετό.

 

Ποιος είναι σε κίνδυνο από την αφυδάτωση;

Οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει αφυδατωμένο, αλλά ορισμένες ομάδες διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο. Αυτά περιλαμβάνουν:

  • βρέφη και νήπια - έχουν χαμηλό βάρος σώματος και είναι ευαίσθητα ακόμη και σε μικρές ποσότητες απώλεια υγρών
  • ηλικιωμένων - που μπορεί να είναι λιγότερο γνωρίζουν ότι γίνονται αφυδατωμένα και πρέπει να κρατήσει τα υγρά πόσιμο
  • άτομα με μακροχρόνια κατάσταση της υγείας - όπως ο διαβήτης ή ο αλκοολισμός
  • αθλητές - μπορούν να χάσουν ένα μεγάλο μέρος των υγρών του σώματος μέσω του ιδρώτα κατά την άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα


Τι να κάνω

Εάν είστε αφυδατωμένοι, πίνετε άφθονα υγρά, όπως νερό, αραιωμένο σκουός ή χυμό φρούτων. Αυτά είναι πολύ πιο αποτελεσματική από μεγάλες ποσότητες τσάι ή καφέ. Ανθρακούχα ποτά μπορούν να περιέχουν περισσότερη ζάχαρη από ό, τι πρέπει και μπορεί να είναι πιο δύσκολο να ληφθούν σε μεγάλες ποσότητες.

Αν δυσκολεύεται να κρατήσει το νερό προς τα κάτω, επειδή είστε εμετό, δοκιμάστε πίνοντας μικρές ποσότητες πιο συχνά.

Τα βρέφη και τα μικρά παιδιά που είναι αφυδατωμένοι, δεν θα πρέπει να δοθεί μεγάλες ποσότητες και μόνο νερό ως το κύριο υγρό αντικατάστασης. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορεί να αραιώσει το ήδη χαμηλό επίπεδο των ορυκτών στο σώμα τους πάρα πολύ και να οδηγήσει σε άλλα προβλήματα.

Αντ 'αυτού, θα πρέπει να δοθεί αραιωμένο σκουός ή μια λύση ενυδάτωσης (διατίθεται από τα φαρμακεία). Μπορείτε να βρείτε ένα κουταλάκι του γλυκού ή σύριγγα μπορεί να είναι χρήσιμη για να πάρει υγρό σε ένα μικρό παιδί.

Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, σοβαρή αφυδάτωση μπορεί να είναι σοβαρή και να προκαλέσει σπασμούς (fits) , εγκεφαλική βλάβη και θάνατο.

 

Πότε πρέπει να δείτε τον γιατρό σας

Δείτε τον γιατρό σας εάν συνεχιστούν τα συμπτώματά σας, παρά πίνοντας άφθονα υγρά, ή αν νομίζετε ότι το μωρό ή το μικρό παιδί σας είναι αφυδατωμένο.

Αν GP σας υποψιάζεται την αφυδάτωση, μπορεί να έχετε μια εξέταση αίματος ή μια εξέταση ούρων για να ελέγξετε την ισορροπία των αλάτων (νατρίου και καλίου) στο σώμα σας.

Επικοινωνήστε με το γιατρό σας, εκτός ωρών υπηρεσίας αμέσως εάν έχετε οποιοδήποτε από τα ακόλουθα συμπτώματα:

  • υπερβολική δίψα
  • αίσθημα ασυνήθιστης κόπωσης (ληθαργικό) ή σύγχυση
  • Δεν ούρηση για οκτώ ώρες
  • ταχυκαρδία
  • ζάλη όταν σηκώνεστε ότι δεν πάει μακριά μετά από λίγα δευτερόλεπτα


Θα πρέπει επίσης να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας εάν το μωρό σας έχει έξι ή περισσότερα επεισόδια διάρροιας κατά τις τελευταίες 24 ώρες, ή εάν έχουν εμετό τρεις ή περισσότερες φορές τις τελευταίες 24 ώρες.

 

Πόσο θα πρέπει να πίνετε;

Μελέτες έχουν προσπαθήσει να δημιουργήσει μια συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη υγρών, αλλά μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με το άτομο και παράγοντες όπως η ηλικία, το κλίμα και τη σωματική δραστηριότητα.

Ένας καλός κανόνας είναι να πίνετε αρκετά υγρά, έτσι ώστε δεν είστε διψασμένοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, και να αυξήσει σταδιακά την πρόσληψη υγρών κατά την άσκηση και κατά τη διάρκεια ζεστού καιρού. Περνώντας σαφές ούρα (μικρούλης) είναι ένα καλό σημάδι ότι είστε καλά ενυδατωμένοι.

Θα πρέπει να πίνετε άφθονα υγρά, αν έχετε συμπτώματα της αφυδάτωσης , όπως αίσθημα δίψας και λιποθυμία, ή περνώντας σκουρόχρωμα ούρα. Είναι επίσης σημαντικό για την αντικατάσταση του ρευστού χάνεται μετά από ένα επεισόδιο διάρροιας. [Πηγή]


Did you like the article? Share it with your friends!

Similar Articles you might like :


Notice: Undefined index: 3.8 in /home/customer/www/knowyourdoctor.com.cy/public_html/components/com_easyblog/helpers/helper.php on line 1611

Deprecated: Non-static method modRelatedPostHelper::_getMenuItemId() should not be called statically in /home/customer/www/knowyourdoctor.com.cy/public_html/modules/mod_easyblogrelatedpost/tmpl/default.php on line 31